Pagina's

woensdag 30 april 2014

Review: Spaas theelichtjes Berry Cocktail

Gisteren kwam mijn papa thuis met een rood zakje, gevuld met een aantal heerlijke geurkaarsen. Deze had hij gratis gekregen bij een bezoekje aan de Bricco, waar hij materiaal had gekocht voor de afwerking van onze keuken. Hij is namelijk een echte doe-het-zelver. Aangezien er een label van Cliniclowns aan vast zat, vermoed ik dat Bricco voor een sponsoring heeft gezorgd en bovendien extra reclame maakt voor deze organisatie. Cliniclowns bestaat uit een aantal vrolijke mensen die van kinderen opvrolijken, hun beroep hebben gemaakt. Verkleed als clowns, gaan ze rond in ziekenhuizen en instellingen om daar weer een lach te laten verschijnen op de gezichtjes van deze kinderen. Meer info vind je op hun site.

In dit zakje zaten de kaarsen verpakt. Ook het logo van Cliniclowns is zichtbaar.


Dit leuk geschenkje, heeft mij weer op het idee gebracht om een (kort) review te schrijven over deze heerlijke geurkaarsen van het merk Spaas. Het gaat om een zakje vol theelichtjes in drie verschillende kleuren en geuren. Deze verzameling heet Berry Cocktail. Helaas wordt er niet bij vermeld welke geuren deze theelichtjes bevatten, al gok ik op aardbei, framboos en veenbessen.



Uit deze drie gekleurde theelichtjes bestaat de Berry Cocktail.


Bij het aansteken van de kaarsjes heb ik even gesukkeld, omdat de lontjes niet meten wilden ontvlammen. Toen deze dan toch opgelicht waren, begonnen ze eventjes te knetteren, wat ik ongelooflijk gezellig vond, omdat deze kleine kaarsjes mij de warmte van een hele open haard bezorgden, en dat is heel erg knap.
Na het geknetter, dat jammer genoeg maar enkele seconden duurde, vermemelde een aangename, zoete geur mijn kamer. Zo'n theelichtje is misschien niet erg groot, in een mum van tijd, kan het een geweldig aroma verspreiden over de hele ruimte. Ik heb ze niet erg lang laten branden, maar per stuk gaan ze 4,5 uur mee.
De kaarsjes zijn stabieler tegenover gewone theelichtjes en zijn daardoor ook minder vatbaar voor tocht en dat is onder andere merkbaar aan het uitblazen. Omdat ik zeker wou vermijden dat ik kaarsvet zou morsen, blies ik de kaarsjes voorzichtig, maar toch krachtig uit. Dat heeft me moeite gekost, want de vlammetjes leken nog geen zin te hebben om gedoofd te worden.
Later heb ik de kaarsjes een tweede keer willen aansteken, en dat ging vreemd genoeg van de eerste keer.



Berry Cocktail bestaat uit drie verschillende soorten kaarsjes: een roze, een oranje en een purperen versie. Mijn persoonlijke favoriet is het roze theelichtje, omdat deze de sterkste, meest intieme geur van de drie afscheidt. Volgens mij gaat het dan ook om de aardbei-variant en ondanks ik echt ongelooflijk dol ben op aardbeien en hun zoete smaak, zijn aardbei snoepjes of geurtjes meestal niet mijn favoriet, op deze uitzondering na dan.
De andere twee kaarsjes ruiken ook heerlijk, maar verspreiden en iets subtieler aroma dan hun roze partner. Wat pas echt geniaal is, is de combinatie van de drie brandende kaarsjes tegelijkertijd. Je snuift dan echt een bessencocktail op, die een rustgevend effect achterlaat. Dat maakt deze kaarsjes ook ideaal voor ’s avonds, wanneer er nood is aan gezelligheid of een heerlijk geurtje.

De kaarsjes stralen warmte en gezelligheid uit.


De kaarsjes verspreiden dus een lekkere geur die bij het ene wat subtieler is dan bij het andere en zien er bovendien leuk en kleurrijk uit, waardoor ze uiterst geschikt zijn als decoratie object. Ze gaan relatief lang mee, maar zijn moeilijk te doven. Dat is voor mij niet echt een nadeel, omdat ik het fijn vind om kaarsjes uit te blazen. Als ze van de eerste keer uit zijn, is er geen plezier meer aan. Ook bij een licht windje, zullen deze theelichtjes zeker weerstand bieden. Dat maakt ze zeker een 4/5 waardig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten