Pagina's

dinsdag 29 april 2014

Photo Diary #1

Oorspronkelijk was het de bedoeling om elke zondag een Photo Diary te posten met daarin een overzicht van foto's die ik de afgelopen week heb genomen. Helaas is het nu al dinsdagochtend en ik ben nu pas bezig met typen. Dat komt deels door de tijd die ik had gestoken in mijn laatste review en deels doordat ik nog geen volledige week aan het bloggen ben. Vrijdag heb ik deze site namelijk opgericht en ben ook pas op die dag foto's van mijn leven beginnen nemen. Hopelijk haal ik het in de toekomst wel om aan het einde van de week een verslagje te posten. Dit is meer een 4-dagen overzicht.

Omdat losse foto's mij een beetje saai leken, ben ik op zoek gegaan naar iets creatiever om mijn foto's te presenteren. Zo heb ik besloten om een collage te maken per drie plaatjes. Ik vind het best wel leuk, maar het probleem is wel dat ik graag over elk vakje een woordje uitleg wil geven, maar er staan geen nummertjes bij. Daarom vertel ik even dat de juiste volgorde van boven naar onder en van links naar rechts is.


1) Sinds ik ben beginnen bloggen, besteed ik veel meer aandacht aan mijn uiterlijk en lichaamsverzorging. Op een gewone dag gebruik ik meestal een beetje mascara en dat is het. Daar komt verandering in, want ik heb ontdekt dat oogschaduw en lippenstift enorm mooi kan zijn en dat een lijntje (met eyeliner) je ogen groter laat lijken. Daarom ben ik dus nog eens naar het dichtst bijzijnde dorpje gegaan om mijn beautyproducten weer aan te vullen. Deze foto is genomen in de Kruidvat, waar ik persoonlijk een grote fan van ben. Ik heb uiteraard ook nog een bezoekje gebracht aan de Hema, Di en Ici Paris.

2) Mijn eerste filmpje op YouTube was een fijt, maar ik had er langer aan gewerkt dan ik eigenlijk had verwacht. Ik vind dus dat je geen enkel filmpje mag onderschatten, want knippen en plakken, het geluid regelen, overgangen maken, ... slurpt je tijd gewoon op. Hier zie je dat ik bezig was met bewerken. Daarvoor gebruik ik Windows Movie Maker en ik weet dat dat helemaal niet het beste bewerkingsprogramma is, maar bij gebrek aan iets anders, moet ik het even hiermee doen.

3) Ik heb een eigen paard, waar ik ook nog wat tijd in moet steken. Zij staat op een manege die 10 km van mijn huis verwijderd is, dus elke dag ga ik zeker niet naar haar toe. Uiteraard is dit wel erg goed voor mijn conditie, want ik ga bijna altijd met de fiets. Die dag hadden de weermannen het weer niet bij het rechte eind. 'Regen en de hele dag bewolkt' zeiden ze op tv. Gelukkig heeft het zonnetje die dag vrolijk mogen schijnen en dat is uiteraard altijd leuker dan wanneer je buiten bent en het is buiten dreigend en grauw. In ieder geval, ik was super leuk om met haar te rijden. Ik was al drie dagen niet gekomen en ik denk dat ze op een of andere manier iets probeerde goed te maken, want ze liep echt ontspannen en heeft zich geen enkele keer verzet.


4) Dit ben ik, samen met mijn jongere zusje. Meestal is er echt geen zusterliefde te bekennen tussen ons, maar de voorbije week kwamen we echt uitzonderlijk goed overeen. Ik hoop dat dat wel een tijdje blijft, want ruzie maken is voor niemand leuk. Hier zaten we in de auto en waren we net op weg naar de winkel. Boodschappen doen met ons mama vinden we namelijk altijd fijn. Voor mama is dat wat minder, want met ons erbij is de winkelkar 2x zo groot dan wanneer we thuisblijven.

5) Nee, ik ga mijn haar helemaal niet kleuren. Dat is niet het gezondste voor je haar en ik ben bovendien erg tevreden over mijn eigen haarkleur (en mijn natuurlijke mesjes in de zomer). Mijn zusje daarentegen, wilde haar haar wat blonder verven en vroeg daarbij mijn hulp. Uiteindelijk heeft ze zich toch bedacht, omdat op de verpakking staat dat het product niet geschikt is voor broos en dun haar en dat is precies haar haartype. Toch twijfelt ze nog een beetje, dus waarschijnlijk verschijnt er ook wel een filmpje waarin ik een dagje kapper mag spelen.

6) Dit is alweer de laatste foto jammer genoeg. Hier zie je een bord Vol au Vent en een portie zoete appelmoes die ik had besteld toen we gezellig uit eten gingen in de Lunch Garden. We gaan bijna nooit op restaurant, maar omdat we tijdelijk geen keuken te beschikking hadden, en dus ook niet konden koken, moesten we wel. Een foto van onze keuken die er momenteel bijligt als een werf, volgt nog. Wanneer alles af is, beloof ik om samen met jullie een leuk toetje te bakken. Ik kijk er al naar uit!

De afgelopen 4 dagen heb ik inderdaad niet  zo veel spectaculairs gedaan, maar het leek mij wel leuk om jullie mee te nemen in mijn leven. Volgende week beloof ik een Photo Diary met minstens 2x zo veel foto's, dus hou de site zeker in de gaten!


2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dankjewel, normaal zou het ietsje langer zijn, maar door gebrek aan foto's was dat deze keer niet mogelijk. Zondag schrijf ik een Photo Diary dat dubbel zo lang zal zijn :).

      Verwijderen