Pagina's

maandag 28 april 2014

Review: Freeman Feeling Beautiful Dead Sea Minerals Face Mask



Vandaag schrijf ik voor de eerste keer een review of een beautyproduct dat ik onlangs heb gekocht. Deze keer gaat het om een gezichtsmasker uit de collectie van Freeman feeling beautiful , namelijk de Dead Sea Minerals versie. Ik heb deze willekeurig gekozen tussen de andere flesjes, omdat de verkoopster me wist te vertellen dat deze de huid het best reinigt tot diep in de poriën. Voor €5,99 in Kruidvat heb je al een bus van 150 ml. Als je niet overdreven veel gebruikt, gaat een exemplaar echt enorm lang mee.

Zo ziek de 'verpakking' er in zijn geheel uit: fris en aantrekkelijk.


Een nadeel is dat er parfum inzit (fragnance). Hier zijn sommige mensen allergisch aan (in verzorgingsproducten) en dat is uiteraard niet zo fijn, maar zorgt wel voor een lekkere geur. Gelukkig zit er geen schadelijke alcohol in. Verder bevat het ook Kaolin, een soort klei die erg geschikt is voor het behandelen van een onzuivere huid en vormt ook de kleivormige structuur van het product. 

 
Dit zijn de aanwezige ingrediënten.




De beschrijving en handleiding was niet in het Nederlands te vinden, maar gelukkig was er wel een Engelse versie.


Het masker is makkelijk aan te brengen, dekt goed en voelt fijn en fris aan. Het is na 10 tot 15 minuten opgedroogd en pikt of jeukt niet. Na 25 minuten begon het masker echter een beetje te trekken, waardoor ik besloot om het er snel af te wassen. Dit wijst erop dat het vocht uit de huid onttrekt en dat maakt het ongeschikt voor een gedehydrateerde huid. Het is wel aan te raden voor een vochtige of vettigere huid. Het is dus eigenlijk niet geschikt voor alle huidtypes, wat wel op de plakker stond die er oorspronkelijk opkleefde. Het verwijderen van dit blauwe masker gebeurde bijzonder vlot. Met behulp van een washandje en lauw tot warm water. Je hoeft niet hard te drukken, want oppervlakkig wrijven volstaat al om het maskertje van je gezicht te verwijderen.

Ik testte het gezichtsmasker eerst uit op mijn hand.


Achteraf was mijn gezicht lichtjes rood, maar dat komt hoogstwaarschijnlijk door mijn uiterst gevoelige huid of door de wrijving met het washandje. Mijn gezicht voelde enorm zacht, fris en gereinigd aan. Bovendien was het meeste vet uit mijn huid onttrokken, waardoor het veel minder glimde. De naam weet ons te zeggen dat het een anti-stress masker is. Het masker deed me inderdaad ontspannen, maar ik betwijfel of dat niet een algemene eigenschap is van gezichtsmaskers. 

Niet alleen de crème, maar ook de dop en de rest van de fles was mooi blauw.


Ondanks de aanwezigheid van parfum tussen de ingrediënten en het trekkerig gevoel wanneer je het masker er lang oplaat, is er verder niets op aan te merken. Ik ga dit product zeker blijven gebruiken, omdat ik erg tevreden was over het resultaat. Bovendien is het wel eens leuk om als een smurf in het huis rond te lopen met dit Dead Sea Minerals masker op. Het is wel jammer dat het niet geschikt is voor elk huidtype, want voor mensen met een gedehydrateerde huid, trekt het te veel vocht weg. Voor mij is dit zeker een 3/5 waardig.

Met 150 ml ben je zeker een tijdje zoet.

2 opmerkingen:

  1. Dit masker moet ik onthouden. Heb vandaag een masker van formula gekocht, die zijn nogal duur en er zit niet heel veel in!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor wat je betaalt, krijg je bij dit masker inderdaad veel inhoud, maar dat kan ook een nadeel zijn als het masker niet geschikt is voor jouw huid. Dan heb je wel een grote fles, maar heb je er natuurlijk niets aan ;).

    BeantwoordenVerwijderen