Pagina's

dinsdag 13 mei 2014

Mijn favoriete verzorgingsproduct tegen acne: Clearasil Gel Wash & Lotion

Heel wat jongeren hebben wel eens last van acne, of met andere woorden: puistjes. Sommigen hebben het met periodes, anderen lopen er al jaren mee te dealen. De geluksvogels onder ons, hebben een stralende en egale, bijna perfecte huid. Toch bestaan er talrijke productjes die de kwantiteit van acne op het gelaat tegengaan en zelfs de poriën de puistjes met zich achter laten voor een deel terug herstellen. Uiteraard heeft niet iedereen hetzelfde huidtype en zal dus niet elk product even efficiënt werken. Toch wil ik je even voorstellen hoe ik onzuiverheden op mijn gezicht behandel.

Ik ben een van de ongelukkigen als het op acne aankomt, want vanaf mijn negende levensjaar verschenen hier en daar roodheden en vettige plekjes op mijn huid. Ik was erg jong en maakte me er absoluut geen zorgen om en na een aantal maanden verschenen er echt dikke pukkels op mijn gelaat. Het begon bij mijn neus en verspreidde zich via mijn kin en voorhoofd naar de rest van mijn gezicht. Ik was de enige van mijn klas met dit probleem en naarmate ik ouder werd, vond ik het nodig om er eindelijk iets aan te doen. Zo vroeg ik mijn moeder om eens rond te kijken in de winkel en een productje te kopen dat mij van acne af zou helpen. Blijkbaar had ik een erg moeilijke huid, want geen ene aankoop leek een positief effect te hebben. In tegendeel: het werd alleen maar erger. Als er dan al verandering te zien was, duurde dat maar eventjes, want na een tijdje was er  al niets meer te merken van de tijdelijke verbetering en moest ik weer op zoek gaan naar een product dat echt hielp.



Uiteindelijk ben ik Clearasil gaan gebruiken en ook hier dacht ik weer een miskoop te hebben gedaan. Toch was dat niet het geval, want na een week waren de onzuiverheden veel minder zichtbaar en waren ze in aantal verminderd! Dit was een hele opklaring in mijn leven en ik besloot om behalve de Gel Wash, ook de Lotion aan te schaffen. Mijn acne was bijna volledig weg en de littekentjes die ik doorheen de jaren had opgelopen, leken zich te herstellen.



De Gel Wash gebruikte ik zowel ‘s morgens als ’s avonds, maar na een tijdje was dit niet meer nodig en was één keer per dag al voldoende. Zoals de naam het al verraad is het een soort lichtblauwe gel die je op een nat gelaat inmasseert tot het begint te schuimen. Ik prefereer om dit onder de douche te doen, omdat het uitspoelen dan veel evidenter is en er zeker geen zeepresten achter blijven. Uiteraard kan je het product ook gewoon boven  de lavabo aanbrengen. Gelukkig werkte het niet uitdrogend zoals de meeste verzorgende gels tegen acne. Hydraterend is het ook niet, want dan zou mijn huid alleen maar vettiger worden.
Zorg er wel voor dat het niet in je ogen terecht komt, want (zoals de meeste zeep) pikt dit enorm en ik heb een half uur met mijn gezicht onder de  kraan gehangen om eindelijk van die verschrikkelijke steken vanaf te komen. Hetzelfde geldt voor je mond. Een aangename smaak ik was anders. Op de verpakking vind je dezelfde waarschuwing terug. Bovendien is het dermatologisch getest en bevat het geen parfum.
Een bus van 150 ml Clearasil Daily Clear Gel Wash gaat bovendien erg lang mee. Bij eenmalig dagelijks gebruik met een beperkte hoeveelheid doe ik er minstens een half jaar mee.

Deze ingrediënten vind je terug in de Clearasil Daily Clear Gel Wash.


Zoals ik al zei gebruik ik bovenop de gel ook de lotion. Deze gebruik ik wel nog steeds 2x per dag, omdat ik het gebruik om mijn gezicht te reinigen alvorens een dagcrème en make-up aan te brengen. Het geeft bovendien ook een fris gevoel en wekt je meteen op. Het voorkomt puistjes door tot diep in de poriën te reinigen. Bij een open wondje kan het wel eens een pikkend gevoel geven, maar irritatie in de vorm van roodheid of een allergie is mij nog nooit overkomen. Op de werking heb ik zeker niets aan te merken, want zelfs na mij nauwkeurig te ontschminken, merk ik steeds dat er nog een beetje vuil op zit door met een watje en de lotion opnieuw over mijn gezicht te gaan. Wanneer ik vergeet om een nieuwe make-up remover aan te schaffen, gebruik ik soms deze lotion, aangezien deze soms zelfs een betere werking heeft dan sommige reinigingsmelken.
Het heeft een unieke, frisse geur door de parfum die erin is verwerkt. Afspoelen is trouwens niet nodig. Kort laten inwerken is al voldoende. Deze flesjes zijn verkrijgbaar per 200 ml en ook hier ben ik een tijdje zoet mee. Ik gebruik meer van dit product dan de gemiddeld persoon, maar 4 tot 5 maanden kom ik er zeker mee toe.

Deze ingrediënten vind je terug in de Clearasil Stayclear Lotion.


Dit zijn maar twee productjes tussen de duizenden andere ontwikkelingen en zoals ik al zei heeft het niet op iedere huid dezelfde werking. Toch raad ik Clearasil ten sterkste aan, omdat het mij enorm heeft geholpen terwijl zo veel andere producten daar niet in konden slagen. Ik ben ervan overtuigd dat heel wat jongeren op zoek zijn naar een verzorgingsproduct als dit. Het is niet duur en werkt echt binnen een mum van tijd.
Voor meer Clearasil producten en huid tips kun je altijd terecht op hun site.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten