Pagina's

zaterdag 17 mei 2014

Review: Body Lotion Stile Donna Sergio Tacchini

Als er één geur is waar mijn zus echt gek op is, dan is het wel mijn Parfumed Body Lotion Stile Donna van Sergio Tacchini. Wanneer ik fris gewassen uit de douche kom, smeer ik automatisch een Body Lotion op mijn benen, omdat deze echt heel erg droog zijn en wel wat extra vocht kunnen gebruiken. Mijn zus kan niet zwijgen over hoe goed ik ruik en wat de naam van deze parfum is, maar wat ze niet weet is dat het heerlijke aroma niet afkomstig is van een bepaald flacon parfum, zoals zij denkt.



Ik wissel steeds af met welke body lotion ik gebruik, want ik hou wel van variatie. Toch gebruik ik Stile Donna het vaakst van allemaal en vreemd genoeg gaat deze bus al het langst mee. Dat komt omdat je maar een klein beetje product nodig hebt om een groot lichaamsoppervlak mee te bedekken. Dat werkt dubbel voordelig, want een fles kost relatief weinig en het gaat extra lang mee.



De geur ruikt buitengewoon lekker, maar ik zou er geen naam op kunnen plakken. Het is niet dat er een duidelijk aanwezigheid van een bepaalde bloem of kruide waarneembaar is. Het is een frisse, best wel felle geur die de je de hele dag door blijft ruiken. Een mengelmoes van zomerse bloemen die nauwkeurig uitgekozen zijn om een zo goed mogelijke combinatie te verkrijgen, lijkt mij een goede beschrijving. De geur is niet zo zoet als de meeste geparfumeerde producten en dat is een van de redenen waarom ik deze als uniek ervaar. 



De structuur is niet waterachtig, maar best wel naar de lopende kant. Bij het aanbrengen gebeurt het wel eens dat er een druppel naast mijn been valt en ik kan je garanderen dat het erg moeilijk is om een product dat olie bevat volledig weg te krijgen van een zwarte vloer zonder sporen achter te laten.
Mijn benen glimmen alsof ik ze net uit het water heb gehaald en het duurt dan ook wel even voor de lotion indringt in de huid. Ik doe steeds een lange broek aan na deze bodylotion te hebben gebruikt, omdat ik anders bij elke stoel een vetvlek achterlaat.
Gelukkig is het product na een kwartier volledig ingewerkt, maar dat verschilt van huidtype. Mijn benen voelen dan steeds zacht en een heel klein beetje plakkerig aan, maar zo heb ik het graag. De volgende dag is het plakkerige gevoel weg, maar is het voedende, bevochtigende effect van Stile Donna nog steeds duidelijk aanwezig. Qua werking is er niets op het product aan te merken, want achteraf drogen mijn benen veel minder snel uit. Ik kan mezelf een aantal dagen in de zon vertonen zonder enig hydraterend product te gebruiken en zonder enige vorm van uitdroging op te merken.



Jammer genoeg ben ik niet zo’n fan van de verpakking, omdat ik deze iets te simpel vind. Het roze bevat een metaalachtige glans die ik erg mooi vind, maar er is te veel leegte. Een figuurtje bijvoorbeeld zou dit helemaal hebben veranderd, maar dit is natuurlijk bijzaak. De werking van het product staat steeds op de eerste plaats.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten