Pagina's

zondag 18 mei 2014

Photo Diary #4

Wat begon als een verschrikkelijke en vooral sombere week, eindigde met een vreugdevolle, stralende lentedag. Ik ga nog steeds naar school en breng dus veel tijd door op het college, maar toch probeer ik mijn leven zo boeiend mogelijk te houden en dat lukt aardig. Toch zijn er van die weken waar je tot over je oren in het huiswerk zit en bovendien ook nog eens je planning voor de proefwerken wilt volgen. Deze keer had ik met zo'n week te maken.






De eerste paar dagen heeft het hier in Belgiƫ de hele tijd geregen. Eigenlijk leek het meer op een douche als cadeautje van onze slechtste vriend 'wolkje'. Ik heb dan ook veel tijd doorgebracht met mijn computer (en uiteraard ook met mijn schoolboeken. Jammer genoeg heeft een van de toetsen op mijn toetsenbord het begeven en ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet herstellen. De Handige Harry, oftewel papa, heeft nog geen tijd gehad om eens een kijkje te nemen. Gelukkig gaat het om een toets die ik amper gebruik. Ik heb er nog geen last van gehad, maar mooi is het niet.

Wat ik erg leuk vind aan mijn school is dat de leerlingen tijdens de middagpauze op dinsdag gezellig bij elkaar kunnen zitten in een lokaal dat daarvoor is opengesteld. Bovendien is het mogelijk om er lekkere Oxfam producten te kopen en je krijgt gratis thee zonder limiet. Dat is altijd mooi meegenomen. Ik en mijn vertrouwde vriendengroepje verkiezen een bank in de stralende zon, maar aangezien deze ver te bespeuren was, vonden we dit een geweldig alternatief.

Zoals je al eerder kon zien in een filmpje dat ik onlangs heb gepost, heb ik mijn culinaire kunsten (voor zover die er zijn) naar boven gehaald. Met behulp van een Dr. Oetker bakmix ben ik aan de uitdaging begonnen en  ik moet zeggen dat ik trots mag zijn op het resultaat. De taart was werkelijk overheerlijk en ik vond het jammer dat ik niet meteen twee pakjes had aangeschaft. Natuurlijk een bakmix van Dr. Oetker gebruiken echt niet moeilijk. Je hoeft enkel de  margarine af te wegen en drie eieren toe te voegen. De rest zit allemaal al in het poeder dat in de verpakking inbegrepen zat.




Gelukkig waren de regendruppels van de voorbije dagen nergens meer te bespeuren en konden we vrijdag gezellig buiten lunchen. Wij hebben met de meiden van onze klasgroep afgesproken om elke week op vrijdag buiten school te eten. Dat is een leuk concept, want zo hebben we toch iets om naar uit te kijken op de laatste schooldag van de week. Mama had aardbeien gekocht en de verleiding was gewoon te groot. Het was voor mij onmogelijk om deze in de koelkast te laten staan en te riskeren dat iemand anders ermee gaat lopen. Ik vind de combinatie aarbij-banaan gewoon heerlijk en bovendien is het gezond ook. De anderen namen gewoon boterhammen mee of warmden de overschot van het diner van de vorige dag op. In dit geval was dat lasagne.

Omdat het zonnetje weer tussen de wolken te zien was, vond ik het leuk om nog eens een kleedje uit de kast te nemen. Ik moest jammer genoeg eerst mijn benen onder handen nemen, want ik moet toegeven dat ik deze in de winter niet echt 'onderhoud'. Voor Kerstmis heb ik een epileer apparaat gekregen en ik dacht dat het leuk was om dit nog eens te gebruiken, maar wat deed dat zeer! Ik had het best flink onderschat en was vergeten dat er tot 24 uur na gebruik nog uitslag op mijn kon verschijnen. Ik ben dus met rode vlekjes de straat in gegaan, maar gelukkig viel dat helemaal niet op.

De reden waarom ik er een beetje verzorgder uit wilde zien, was ook omdat mijn twee jongeren broertjes moesten optreden. Zij vierden namelijk hun jaarlijks schoolfeest en deze keer ging dat gepaard met een leuk toneel waarbij elke klas, jong en oud, een opvoering deed. Het was mooi om naar te kijken en vooral die schattige peutertjes hebben me ontroerd, maar je moest heel wat moeite doen om iets van het spektakel te kunnen bewonderen. De tribune was niet hoog genoeg en het podium bevond zich bovendien op de grond. Gelukkig zaten wij op de achterste rij waardoor het was toegelaten om recht te staan . Ik kan me voorstellen dat mensen op de middelste rij eigenlijk alleen de muur hebben kunnen bewonderen.

Tenslotte ben ik nog gaan paardrijden en door te bewegen in het zonnetje heb ik me echt te pletter gezweet. Het was de eerste keer dat mijn haar zo veel effect gaf op een zweetkop onder die tok. Mijn haar was namelijk niet meer golvend, het was gewoon beginnen krullen. Dit heeft me wel inspiratie gegeven voor een leuk kapsel dat ik absoluut een wil uitproberen. Jullie kunnen je dus verwachten aan een hele nieuwe verschijning.

Vaak koopt mijn mama ovenbroodjes als ontbijt op luie zondagen, maar daar zijn ik en mijn broertjes echt totaal geen fan van. Vers gebakken pistolets zijn gewoon heerlijk en daar kan geen enkel ovendeeg aan tippen. We zijn dan ook dolblij als mama vergeten is om deze te kopen in de winkel en dan moeten we wel naar de bakker. Je kunt al raden wie er vroeg uit de veren is om te kiezen tussen al dat heerlijk gebak. Juist, dat ben ik, maar dat vind ik totaal niet erg. Ik ben een vroege vogel en uitslapen zit niet in mijn bloed. Ik zal dan ook nooit langer dan 9 uur in mijn bed blijven liggen. Dat is voor de rest van het gezin mooi meegenomen,want zo hoeven  zij nooit naar de bakker te gaan.

Ik ben nog nooit naar een reisbestemming geweest die verder ligt dan Duitsland. Een bruin, zomers kleurtje is voor mij dan ook geen garantie. Daarom maak ik gebruik van elk vrij uurtje in de zon. Zo ben ik vandaag bijna niet in mijn kamer geweest, want leren dat deed ik gewoon buiten. Gelukkig waren mijn broers niet thuis, want ik vind het erg moeilijk om me te concentreren met lawaaierige kindjes in de buurt. Het is dan ook gelukt en wonder boven wonder ben ik al een heel klein beetje gebruind.

Ik verheug me al vast op de volgende week, maar ik besef ook dat de proefwerken steeds sneller naderen en ik moet me echt beginnen voorbereiden. Ik vrees dan ook dat leren even belangrijker is dan leuke activiteiten doen.





2 opmerkingen:

  1. Super leuke diary weer. Ben echt helemaal fan van je diary's! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik ben blij te horen dat mensen mijn blog graag lezen en ik vind het nog fantastischer om ook op een reactie te mogen antwoorden.

      Verwijderen