Pagina's

woensdag 11 juni 2014

The Very Inspiring Blog Award

Een paar dagen geleden werd ik genomineerd door Loes voor The Very Inspiring Blog Award dan nog wel! Ik had er persoonlijk nog nooit van gehoord, maar na een beetje research merkte ik dat deze award toch al een tijdje rond dwaalt op Twitter. Het is geen officiële prijs die je in ontvangst neemt, maar wel een mooi gebaar dat je door kunt geven van blogger tot blogger. Ook al is je blog (nog) niet zo populair, deze award laat je weten dat mensen je blog lezen en nog beter: ze worden erdoor geïnspireerd. Tijdens de examens geeft een verrassing als deze dan ook een echte oppepper aan je gemoed en zo ben je weer bereid een aantal uurtjes verder te studeren. Neem dan ook gerust eens een kijkje op Loes’ s blog, want dankzij haar voel ik me nu zo opgewekt.



In de regels staat eigenlijk dat je 15 bloggers moet taggen die jou op een of andere manier inspireren, maar net zoals Loes vind ik dat te veel. Helemaal niet omdat ik lui ben, maar gewoon omdat je eerder een kijkje neemt naar een top 3 dan naar een groter aantal zoals 15. Ik ga de bloggers die ik nomineer zo dadelijk bekend maken, maar eerst wil ik jullie 7 dingen vertellen die je misschien (nog niet) van me wist.

1)      Heel wat mensen zijn verslaafd aan ongezonde dingen zoals drugs, sigaretten en wie weet wat nog allemaal, maar gelukkig heb ik geen kwaaltjes als deze. Ik ben verslaafd aan iets totaal anders: aardbeien. Gelukkig is deze fruitsoort erg gezond en maakt het niet zo veel uit wanneer je je buikje vol eet. Ik moet wel toegeven dat ik er extreem op verlekkerd ben en dat ik gemakkelijk twee bakjes aardbeien in één keer oppeuzel. Dat is een volledige kilo. Je kunt je voorstellen dat mijn maag achteraf zo gevuld is dat ik voor een paar uur geen voedsel meer kan zien, maar deze zoete fruitsoort heeft geen limiet. Bij mij kan er altijd nog een aardbei bij, vol of niet. Je weet dus waarmee je me een plezier kunt doen.



2)      Een hele slechte gewoonte die ik nu probeer af te leren is nagelbijten. Gelukkig weet ik op tijd te stoppen en bijt ik mijn nagels niet te ver af. Ook van de velletjes blijf ik af, maar je kunt je voorstellen dat het erg vervelend indien je graag eens een stel lange nagels aan je handen wilt zien verschijnen. Vorige maand ben ik er bijna de volle 30 dagen afgebleven, maar door de stressy periode op school, is daar nu al niets meer van te merken. Deze zomervakantie wens ik graag definitief te stoppen met deze onbewuste gewoonte.

3)      Ik eet niet graag fastfood. Waarschijnlijk kunnen heel wat mensen dit niet geloven, maar ik houd gewoon niet van al die chemische brol. Begrijp me niet verkeerd: koeken en snoepjes zijn minstens even ongezond, maar dat soort dingen eet ik wel. Vroeger was ik wel dol op Quick, McDonalds, de Pizza Hut of het beste frituur uit de buurt, maar dat laat me nu allemaal koud. Voor mijn broers en mijn zus is het feest wanneer we eens een avondje ongezond uit eten gaan en ik zal dan ook niet thuis blijven, maar een slaatje of ander gezond alternatief zal dan ook het enige zijn dat ik bestel.

4)      Ik houd enorm veel van foto’s trekken en zou dat later graag willen combineren met een carrière journalistiek. Ik weet nog niet 100% zeker wat ik later wil gaan studeren, maar de kans zit er dik in dat ik voor deze keuze kies. Aangezien ik een eigen blog heb, weet je waarschijnlijk wel dat teksten schrijven één van mijn hobby’s is. Als het niet zo veel zou kosten zou ik dan ook graag een jaartje in Amerika gaan wonen om daar niet alleen mijn taalvaardigheid te verbeteren, maar ook om het leven te kunnen volgen van een journalist die wereldwijd bekend is.



5)      Ik heb een eigen paard, Pricilla. Over haar zou ik echt duizenden verhalen kunnen vertellen, maar ik probeer het kort te houden. Ik heb haar nu al bijna drie jaar en we hebben wel eens ups en downs, maar spijt dat ik haar heb gekocht zal ik nooit hebben. Ik zie haar doodgraag en het klinkt misschien cliché, maar soms heb ik meer aan haar gezelschap dan dat van mijn vriendinnen. Ze kan niet praten, maar ze zegt zo veel! Ze weet mij altijd op te vrolijken wanneer ik het moeilijk heb en qua karakter verschillen we bijna niets. Ik zou graag meer artikels over onze band willen schrijven, maar ik weet niet of dat de lezers interesseert. Jullie mogen trouwens steeds vertellen wat je graag zou willen lezen op mijn blog. Ik apprecieer dat soort dingen enorm!



6)      Heel wat mensen hebben al een groot deel van de wereld gezien, maar mijn vakantie trips blijven beperkt tot Duitsland en Nederland. Ik heb nog nooit verder gereisd dan die landen en vind dat erg jammer. Ik begrijp wel dat mijn ouders graag naar Duitsland gaan, maar voor de 10e keer op rij hetzelfde vakantiehuisje bezoeken begint voor mij een tikkeltje eentonig te worden. Ik zou graag meer landen willen zien en droom ervan om ooit een wereldreis te maken of om toch een kijkje te nemen hoe het er bij een aantal andere culturen aan toe gaat. Je mensenkennis vergroten heeft alleen maar voordelen.



7)      Een tijdje geleden heb ik mezelf uitgedaagd om een aantal dagen lang geen frisdrank meer te drinken, want dat gebeurde dagelijks bij ons thuis. Het was niet altijd even gemakkelijk, maar nu ben ik volledig overgeschakeld op water. Ik heb helemaal geen nood meer aan frisdrank en drink het dus ook niet meer. In tegenstelling tot heel wat mensen vind ik dat water lekker smaakt en stilt bovendien je dorst als de beste. Op feestjes drink ik uiteraard wel eens een biertje en ga ik niet de hele tijd met een flesje water rondlopen, maar dat gebeurt zo zelden dat het te verwaarlozen is.

Na deze weetjes met jullie te delen, is hij tijd om mijn favoriete blogs bekend te maken.
1)      http://www.nailnerdjess.com/ Dit is het blog van Julia, een jonge vrolijke meid die graag met allerlei beauty producten werkt. Ze schrijft niet alleen, maar maakt ook filmpjes en post deze dan op YouTube. Ik neem regelmatig een kijkje op haar blog.
2)      http://floren10e.wordpress.com/ Ik heb Florentine’ s  ontdekt door de reactie die ze op mijn eigen site postte. Ik ben dan ook een kijkje gaan nemen en was meteen helemaal verkocht. Haar blog bestaat nog niet lang, maar het lijkt alsof ze het al heel haar leven onderhoudt. Ze kan prachtige foto’s trekken: een echt talentje. Bovendien lezen haar teksten ook erg vlot en gebruikt ze een bloemrijke woordkeuze. Jammer genoeg heeft ze geen Twitter en kaan ik haar dan ook niet taggen.
3)      Ze is misschien nog maar 14 jaar, maar het talent bruist ervan af. http://nice-nailss.blogspot.nl/ is het blog van Maaike, een meisje dat vrolijk door het leven gaat en dat maar al te graag met de wereld wilt delen. Ze schrijft leuke reviews en voelt zich als een vis in het water bij het maken van haar filmpjes.

Nu ik mijn top 3 bloggers bekend heb gemaakt, is het nu aan jullie. De regels vind je hieronder terug. Het is niet verplicht om deze tag voort te zetten, maar denk even terug aan hoe blij je je voelde toen je zelf genomineerd werd. Ook jij kunt anderen net zo vrolijk maken!


1. Je bedankt de persoon die je heeft genomineerd en het artikel waar jij in genomineerd bent.
2. Kopieer de regels en laat het award zien. (HIER is de afbeelding van het award)
3. Deel 7 feitjes over jezelf.
4. Nomineer 15 inspirerende medebloggers.
5. Laat hen weten dat je ze genomineerd hebt!

1 opmerking: