Pagina's

zaterdag 24 mei 2014

El Sabor Del Sur traiteur aan huis

Wie het over de maand mei heeft, denkt meteen aan de tijd van de communiefeesten. Dit jaar lijkt iedereen zijn communie haast te doen, want  de uitnodigingen blijven maar binnenstromen. Mijn ’verzameling’ communiekaartjes is dan ook best wel gegroeid de laatste jaren. Kaartjes ligt gevoelig bij mij. Ik durf ze dan ook nooit weg te gooien, omdat het heel wat herinneringen met zich meebrengt. Ik denk dan ook dat het eens tijd wordt voor een grotere schoendoos, want daar bewaar ik deze allemaal.


Deze keer was een van mijn neefjes aan de beurt. Hij heeft vandaag officieel zijn eerste communie gedaan, maar ik kon jammer genoeg niet aanwezig zijn bij de mis zelf. Omdat ik binnenkort met de proefwerken begin, ben ik volop bezig met leren. Dat hoort er namelijk bij, hoe vervelend dat ook is.
Daarna zijn we met heel de familie naar mijn tantes huis gegaan om daar te vieren dat mijn neefje zijn eerste hostie heeft mogen eten.  Vaak doen we dat op een andere locatie, zoals een zaal die we afhuren. Dat gaat dan meestal gepaard met een heerlijk buffet. Eigenlijk is het net zo goed mogelijk om thuis een feestje te bouwen. Om het toch specialer dan een ander familiefeest te maken, had mijn tante een traiteur besteld om paella te komen bereiden. Ik ben eigenlijk totaal geen fan van paella, maar het zou erg onbeleefd zijn om niet mee te eten. Gelukkig vond ik het echt geweldig en had eerlijk gezegd niet verwacht dat dit typisch Spaans gerecht zo lekker kon smaken.



Toen we aankwamen stonden er al verscheidene hapjes klaar. Tomaatjes, kaas met mosterd, worstjes, chips, gefrituurde hapjes,… Eigenlijk heb ik daar mijn maag al mee volgegeten, maar gelukkig liet de hoofdmaaltijd nog even op zich wachten zodat ik al dat eten even kon laten zakken.  
De vrouw die voor de bereiding instond was helemaal op haar eentje gekomen. Ik vond het leuk om haar bezig te zien, want de passie voor koken was duidelijk van haar gezicht af te lezen. Terwijl ze de rijst in een gigantische kom strooide, werd er sangria aangeboden. Sangria doet me danken aan de warme zomeravonden die ik rond het kampvuur op de manege doorbracht, maar deze keer smaakte het zelfs nog beter dan ik me kon herinneren. De hoeveelheid alcohol was niet veel, maar dat stoorde niet. De aanwezigheid van de basis ingrediƫnten, zoals wijn, vruchtensap, appel, perzik en ananas, werk verrijkt met zoete druifjes, mango en zelfs meloen. Ik zou met plezier een stuk of vijf bekertjes hebben genomen.



Na een tijdje meldde de vrouw dat het eten klaar was en we dus aan tafel konden. Speciale kommetjes, bestek en brood zaten allemaal in de prijs inbegrepen. De plaat was rijkelijk gevuld met rijst, kip, octopus, gamba’s, mosselen, paprika, bonen, erwten en nog veel meer ingrediĆ«nten. Ik ben geen fan van zeevruchten, maar ik vond dat ik het niet kon laten staan, want het zag er best wel lekker uit en de vrouw had er zo veel moeite voor gedaan. 



Het enige dat ik niet heb geprobeerd was de gamba, maar al de rest heb ik zonder aarzelen opgegeten. Paella was nog nooit zo lekker geweest. De rijst was bovendien lekker gekruid, maar zeker niet te pikant en zo heb ik het graag. De groentjes proefden vers, alsof ze net geoogst waren en de mossels waren de grootste die ik ooit had gezien. Ik heb mijn buik dan ook rijkelijk gevuld met dit Spaans gerecht dat dan ook duizend keer beter smaakt dan wanneer je kant en klare paella uit een pakje koopt. Ik was niet de enige, want ik merkte dat iedereen meerdere keren voedsel ging bijnemen. We waren ongeveer met 25 personen (kinderen inbegrepen), maar de plaat was zo groot dat er nog vijf dozen met een inhoud van 2,5 liter gevuld konden worden. Het ziet ernaar uit dat we binnenkort nog meer van deze paella kunnen genieten. Ik had totaal niet verwacht dat het mij zo goed zou smaken. 



De traiteur, die van mij wel vaker langs mag komen, was een vrouw van El Sabor Del Sur. De catering was bestemd voor 25 personen, maar ook grotere groepen kunnen genieten van de heerlijke Spaanse keuken. Bovendien bieden ze niet enkel paella aan, maar ook tapas, barbecue, breugeltafel, desserts en nog veel meer. Familie en vrienden kunnen zich amuseren terwijl de traiteur zich installeert en aan de maaltijd begint. Dit alles is mogelijk vanaf 15 personen en er is goed nieuws voor grotere groepen want vanaf 30 personen is er gratis sangria voor iedereen. Alle info vind je op de site www.elsabordelsur.be


Geen opmerkingen:

Een reactie posten