Pagina's

vrijdag 23 mei 2014

Review: Maybelline New York Express Finish Pearl nagellak

Een van mijn favoriete soorten nagellak is de Express Finish Pearl nagellak van Maybelline New York. Dankzij de unieke anti-chip formule is Maybelline erin geslaagd een product op de markt te brengen dat binnen de 40 seconden na het aanbrengen al droog is. Dat wil zeggen dat je je kostbare tijd niet hoeft te verspillen aan stilzitten en niets aanraken om zo de aangebrachte nagellak niet te beschadigen. Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die er in slaagt om toch per ongeluk één of meerdere nagels aan te raken en zo weer helemaal opnieuw te moeten beginnen. Een sneldrogende nagellak is dan ook de ideale oplossing voor dit probleem.



Het product wordt omgeven door een doorschijnende, best wel grote flacon met daarop uiteraard het merk, de naam en de kleur van de nagellak. Op zich is het helemaal geen lelijke verpakking, maar de sticker op de achterzijde met daarop de ingrediënten stoort mij lichtjes. Omdat het flacon zelf doorzichtig is, valt de witte sticker meteen op. Daardoor ziet het geheel er al snel minder elegant uit.
De belangrijkste zijde, namelijk de voorkant, vind ik wel erg leuk. De blinkende zilveren letters die steeds duidelijk leesbaar blijven, zorgen voor een opmerkelijke tint van kostbaarheid en stijlvol chic. De dop past daar dan ook ideaal bij, omdat deze ook volledig zilver is. Omdat het uit plastic bestaat en niet uit glas of metaal, laat het minder snel vingerafdrukken achter en dat is erg bedachtzaam, aangezien de dop vaak moet strijden tegen de gevolgen van onze vettige huid.



Het aanbrengen zelf gebeurt heel erg efficiënt. Het product is zeker niet stroperig, maar net iets vloeibaarder dan je gewoon bent van andere soorten nagellak. Te lopend is ook niet het geval, want de roze vloeistof hecht zich mooi aan het kwastje tot het uiteindelijk in aanraking komt met een nagel.
Dat het lakken zo gemakkelijk verloopt, komt ook door het specifieke kwastje dat aan de dop bevestigd zit. Door de dunne borstelhaartjes die samen een gevulde bos haar vormen en de flexibiliteit ervan, is het erg evident om nauwkeurig te werken tot in de kleinste details. De grootte van het oppervlak dat je vult is afhankelijk van de kracht die je op het kwastje uitoefent. Hoe voorzichtiger je te werk gaat, hoe preciezer je kunt lakken en wanneer je ietsje harder duwt, is het mogelijk om met slechts één beweging een volledige nagel te kleuren, maar dat spreekt vanzelf.



Men beweert wel dat de nagellak binnen de 40 seconden droog is, maar is dat ook wel zo? Wel, ik moet ze gelijk geven! Bij het aanbrengen van de eerste laag was het binnen enkele seconden al droog. Het plakte niet meer wanneer ik er met mijn vingers over ging, maar was juist mooi glad. De creatie werd bovendien niet beschadigd toen ik in alle lompigheid met mijn vinger de onderkant van mijn bureau raakte. Typisch ik!   
Bij een tweede laagje was ik een klein beetje teleurgesteld, want dan heeft de nagellak iets langer nodig om volledig te drogen. Bij een eventuele derde laag duurt het zelfs enkele minuten voordat het product helemaal is opgedroogd. De ‘40 seconden belofte’ is dus enkel geldig voor de eerste laag die je aanbrengt.



De reden waarom ik zo veel laagjes heb gezet, is omdat de Express Finish Pearl nagellak enorm slecht dekt. Zelfs na 3 redelijk dikke laagjes, zie je nog steeds door de nagellak heen. Een gebrek aan pigment? Ja en nee. Wanneer een nagellak niet goed dekt, ligt dat meestal aan de hoeveelheid pigment die erin verwerkt zit. Het kleurtje dat ik gebruikt heb is 143 en ik persoonlijk vind het soms mooi wanneer er een subtiele doorzichtbaarheid aanwezig is. Vooral bij roze kleurtjes, zoals deze, vind ik het niet altijd nodig om krachtig op te vallen. Soms kan een bescheiden hoeveelheid pigment en heel mooi effect hebben. Uiteraard is dit een persoonlijke mening en denken anderen hier vast anders over. Niet iedereen houdt van dezelfde kleuren en dat is maar goed ook. Stel je eens voor dat iedereen dezelfde kleur zou dragen. De wereld zou er meteen heel wat eentoniger uitzien. 



Voor mensen die hun vingers moeilijk stil kunnen houden of gewoon in een no-time een tintje op hun nagels willen aanbrengen, kan ik de Express Finish Pearl nagellak alleen maar aanraden. Voor een flacon met 10 ml inhoud (dat is best veel), betaal €8,63. Dit is niet de goedkoopste die je tegenkomt, maar prijs-kwaliteit vind ik dit een schappelijk prijsje.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten