Pagina's

maandag 19 mei 2014

Review: Rivella Gentle Balm Voetcrème

Dat ik wel eens last heb van droge benen wisten jullie al. Ik gebruik immers dagelijks een hydraterende body lotion om van dit probleem verlost te geraken. Toch zijn het niet alleen mijn benen die snel last hebben van droogte. Ook mijn armen en voornamelijk mijn voeten hebben vaak nood aan een voedend verzorgingsmiddel. Dat heb ik ongetwijfeld van mijn moeder overgekregen, zoals ik veel van haar heb geërfd. Zij gebruikt verschillende middeltjes en in haar beautycase die ze als reiskoffertje gebruikt, vond ik een voetcrème terug. Aangezien deze toch enkel op vakantie gebruikt werd, besloot ik om dit product uit te testen.


 Het gaat over de Gentle Balm Creme van Rivella, een groene tube die er niet meteen aantrekkelijk of fris uitziet, waardoor ik hem eerst niet eens had opgemerkt. Gelukkig gaat het niet alleen om de verpakking, maar vooral over de inhoud zelf. Een tube bevat 75 ml crème die er langs een heel erg kleine opening uit wordt geperst. Zo wordt voorkomen dat je te veel product gebruikt in één keer en dat vind ik erg handig, aangezien ik dit vaak voor heb. 



Het gaat om een kleurloze crème die je gelijkmatig op je voeten moet inmasseren. Het product bevat geen sterke, opvallende geur, maar de aanwezigheid van eucalyptus is licht merkbaar. Ik hou van de geur van eucalyptus, omdat hij heel erg opgewekt is en mijn verstopte neuswegen volledig bevrijdt wanneer ik verkouden ben. Jammer genoeg is dit ingrediënt maar ik kleine hoeveelheid aanwezig waardoor de heerlijke geur meteen vervaagd.
Het aanbrengen van de crème zelf verloopt soepel en zacht, maar je moet verschillende keren bijnemen omdat er maar weinig product uit de tube komt. Ik vind het super dat de werking zo efficiënt gaat. Meteen na het gebruik trekt de crème in en zorgt voor een verzorgd en gevoed gevoel. Je voeten voelen meteen een heel pak minder ruw, maar om een groot effect te bekomen zal je het product dagelijks moeten gebruiken, wat logisch is. 



Één van de grote voordelen is bovendien dat er geen bewaarmiddelen of parfum zijn toegevoegd. Dat merkte ik al meteen aan de geur die niet echt duidelijk waarneembaar was, maar er subtiel toch in was verwerkt.
Het bestaat uit plantaardige oliën en aminozuren. Deze zuren geven een oppeppend gevoel door hun energieleverende werking en de plantaardige oliën hebben een vet begeleidende werking. Dit houdt in dat de productie van nieuwe huidcellen wordt gestimuleerd en de huid daardoor veel zachter aanvoelt.



Na het product dagelijks, gedurende een volle week te gebruiken was er al duidelijk heel wat veranderd op vlak van de ruwheid en hoeveelheid kloven van mijn voeten. Dat maakt ze een pak zachter en aangenamer om mee rond te lopen. Ik moest wel pantoffels of sokken aan na het aanbrengen, aangezien mijn mama vertelde dat ze achteraf mijn vettige voetspoortjes had opgekuist. Ik gebruik een verkleinwoord om dat ik letterlijk kleine voeten heb. Een maatje 36 voor een dame van 166 cm groot is allesbehalve gigantisch. Een maatje groter zou ik niet erg vinden, maar dat heeft nu even niets met de werking van de Gentle Balm Creme te maken.
Behalve dat, heb ik best wel veel last van eelt op mijn voetzolen. Ik verschoot daarom ook enorm toen ik merkte dat deze ruwe eeltplaatsen veel minder opvielen. Ze voelden minder hardnekkig en droog aan en dat had ik helemaal niet zien aankomen. Het verwijdert de eelt niet uiteraard, maar remt wel de productie ervan.
 Ik vind het een prima product en zou het graag blijven gebruiken. Jammer genoeg zit er niet zo veel inhoud meer in de tube, aangezien mijn mama de crème ook een hele tijd heeft gebruikt. Een echte aanrader zou ik het niet meteen noemen, maar het is zeker het proberen waard!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten