Pagina's

dinsdag 27 mei 2014

Review: Diesel Loverdose L'eau de Toilette

Ik ben een erg grote fan van leuke geurtjes en ga dan ook bijna nooit de deur uit zonder een leuk parfum op te spuiten. Mijn voorraad geraakt stilletjes aan op, dus dat betekent dat ik binnenkort weer eens op zoek kan gaan naar nieuwe parfums om toe te voegen aan mijn verzameling. Af en toe durf ik ook eens een goedkoop parfum aan te schaffen, maar de kwaliteit van de geur is dan vaak miniem. Wanneer ik een kwartiertje buiten ben ruik ik de frisheid al niet meer. Ik gebruik dat soort parfums vooral om een lekker aroma te verspreiden in mijn slaapkamer wanneer het een beetje duf ruikt, of ik spuit het op textiel zoals mijn hoofdkussens. Ik betreed de dromenwereld sneller wanneer ik een bloemige geur kan waarnemen. Geraak jij moeilijk in slaap? Misschien helpt dit dan wel.



Toen ik nog een vriendje had, heb ik een heel leuk verjaardagscadeautje van hem gekregen. Hij wist belangrijk ik het vind om lekker te ruiken. Hij heeft me dan ook een parfum cadeau gedaan: Diesel Loverdose l’eau de toilette dan nog wel!  Ik wist eerst niet goed wat ik ermee moest aanvangen, aangezien het nu van mijn ex is. Toch besloot ik om het geurtje een keer te testen en ik was meteen verkocht. Ik hou het meest van zoete, fruitige parfums die sterk ruiken en dit was voor mij dan ook een ideaal geschenk.



De kwaliteit van het aroma is uitermate sterk en zorgt ervoor dat je de hele dag lang een heerlijke geur achterlaat. Omdat hij zo opvalt, is één verstuiving al genoeg om het tamelijk subtiel te houden. Als je echt wilt pronken met de Loverdose Parfum, kan je gerust wat meer opdoen, maar gebruik het niet onbeperkt. Te veel parfum is ook niet goed. 



Wat ik vooral terugvind is een sterke bloemengeur, gezoet met een beetje vanille. De noten zijn mandarijn, jasmijn, gardenia bloemblaadjes en steranijs, amber, vanille en hout. Dat betekent dat ik al aardig in de juiste richting zat. Als je denkt aan deze geuren, kun je je voorstellen dat het mengsel zorgt voor een zeer zoete geur die zeer geschikt is om uit te gaan, maar ook gewoon op een doodgewone dag gedragen kan worden. Toch vind ik dat de Loverdose l’eau de toilette een uniek tintje bevat dat moeilijk te beschrijven is.



De naam zelf maakt duidelijk dat het gaat om liefde. Dat onderwerp zit ook duidelijk verwerkt in de vorm van de flacon. Deze heeft het postuur van een hartje, gevuld met de roze vloeistof. Het ziet er echt ongelofelijk lief en schattig uit. De zwarte, abstracte dop met het merk Diesel erin verwerkt, maakt het dan weer iets pittiger en uitdagender. Deze combinatie vind ik ideaal bij Loverdose passen en zou even goed kunnen dienen als een decoratiestuk op een kastje of bureau. Het hart is niet rond, maar afgescherpt met vlakke zijdes, waardoor het flacon in verschillende houdingen te presenteren is. De punt zorgt er wel voor dat het parfum niet rechtop kan blijven staan. Ik heb het kartonnen doosje van het parfum bijgehouden om het in mijn kastje op te bergen en omdat ik het er erg leuk vind uitzien.



Loverdose Diesel l’eau de toilette is dus een genot om te dragen en ziet er mooi en verleidelijk uit. Ik was dan ook meteen verliefd op de geur, zoals dat waarschijnlijk de bedoeling was. Het is ideaal om cadeau te geven, dus mannen: knoop het goed in jullie oren. Ben je niet gauw jarig? Aarzel dan niet om zelf even langs de parfumerie te gaan en een exemplaar te bemachtigen. Je merken dat de geur echt iets pittig en speciaal heeft, maar je moet van de zoetigheid houden. De inhoud gaat bovendien lang mee, aangezien je niet veel nodig hebt om de hele dag lekker te ruiken.



Loverdose is te verkrijgen in drie verschillende formaten: 30 ml (€ 41,99), 50 ml ( 58,99) en 75 ml (€ 74,99).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten