Pagina's

zaterdag 21 juni 2014

Dagje Zeeland

Mijn grootouders gaan jaarlijks op vakantie naar een vakantiepark, gelegen in Nederland. Dit jaar hebben ze voor een periode van twee weken geboekt en wij waren uitgenodigd om hen dit weekend te komen vergezellen in hun knusse bungalow. Oma en opa zijn maar met twee, maar ze hebben een mooie huisje voor vier personen geboekt. Ze leven al heel hun leven in een appartement, maar één keer per jaar willen ze ook eens genieten van een ruim huisje dat bovendien over een verdieping beschikt. Er zijn dus twee bedden en een lege kamer over. Mijn broertjes gaan de extra slaapplaats vannacht dan ook vullen, in het gezelschap van mijn papa die het zal moeten doen met een luchtmatras. Mijn zus, mama en zijn ondertussen al weer in Antwerpen om in ons eigen bedje te slapen. Plaats voor zes personen was er niet, maar dat vinden we niet erg, want wij maken er een gezellige meidenavond van.



Het vakantiehuisje is gelegen in Zeeland (te Nederland). Meebepaald in het Landalpark Livingstone. Het was niet de eerste keer dat ze hun vakantie op deze locatie hebben geboekt en het zal absoluut ook niet de laatste zijn, want volgens hen is er geen enkel minpuntje op het park aan te merken. Voor ‘oudere’ mensen, die graag de hele dag zitten luieren in het zonnetje en af en toe eens gaan winkelen, is het inderdaad een topvakantie. Ik persoonlijk zou dat niet kunnen. Wanneer ik op vakantie ga wil ik steeds de hele dag vullen met leuke activiteiten. Naar het zwembad gaan hoort daar vast en zeker bij, maar dat is in het vakantiepark Livingstone helaas niet mogelijk.



Zeeland is absoluut een prachtige plek. Van de natuur krijg je maar niet genoeg en de hoeveelheid water in de buurt mag zeker niet onderschat worden. Het is geweldig om over deze gigantische meren en rivieren te varen en te genieten van het prachtige uitzicht, gevuld met windmolens die voor het grootste deel van de elektriciteit zorgen. Ik wordt echt vrolijk van hoe landelijk die mensen daar wonen, wat ik echt prachtig vind. In België maak je daar immers niet gauw mee: een afrit nemen en meteen in ‘The Middle Of Nowhere’ belanden.



We zijn deze ochtend al vroeg vertrokken, dus tijd om een deftig ontbijt te nemen hadden we niet, maar gelukkig hadden mijn geweldige grootouders een uitgebreid ontbijt met broodjes en croissants voorzien. Het was de moeite waard geweest om geduld te hebben. Mij werd ook een glaasje cava aangeboden, maar ik ben niet zo’n fan van alcohol in  de ochtend. Een straffe, zwarte koffie is voor mij het ideale hulpmiddel om wakker te worden.



Na het ontbijt zijn we de omgeving gaan verkennen. Door al die grote meren, zijn er veel havens in de buurt. We bezochten dan ook één van de plaatselijke havensteden: Zirkzee. Mijn broertjes dachten eerst dat we de Hollandse zee gingen bezoeken, maar jammer voor hen is Zirkzee gewoon de naam van een prachtig stadje. Op sommige plaatsen heeft het iets weg van de middeleeuwen: de stadspoorten, de logo’s boven de deuren, de huisjes, de oude gebouwen,… Ik stond ervan versteld hoe knus en klein de meeste huisjes daar waren en hoe de inwoners genoeg hadden aan zo’n beperkt woonoppervlakte. 



Geen stadsbezoek gaat voorbij zonder een leuk cafeetje of ijssalon te bezoeken. Om ons op te frissen, alvorens de hele namiddag te gaan zonnen, besloten we om met z’n allen een ijsje te gaan eten. Ik kon haast niet kiezen, omdat er zo ontzettend veel smaken te verkrijgen waren: aardbei, mokka, nugat, citroen, straciatella, framboos, blueberry, mango,… en nog zo veel meer. Ik koos voor een bakje pistache ijs en ik moet toegeven dat het me echt verassend goed heeft gesmaakt. Volgende keer dat ik een ijssalon met de naam Capri tegenkom, zal ik dan ook geen seconde twijfelen om één van hun andere smaken te proeven, want ik ben er benieuwd naar.



Wat is het heerlijk om niet meer aan school te hoeven denken en wat tijd met de familie door te brengen. Na een vermoeiende periode zoals de examens is een beetje ontspanning dan ook vast en zeker toegestaan.

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk allemaal! Klinkt Heek gezellig! X Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het was werkelijk super gezellig. Ik heb er zeker van genoten.

      Verwijderen