Pagina's

vrijdag 20 juni 2014

Laatste examen achter de rug

Ik weet dat de meeste Nederlanders nu al lang gedaan hebben met school en dat hun examens al weer even achter de rug zijn, maar in België hebben de meeste jongeren vandaag nog hun laatste proefwerk. Ik ben net teruggekeerd van mijn laatste ‘overhoring’ van dit schooljaar. Mondeling Frans: dat is geen lachertje om af te sluiten. Gelukkig zijn de meeste vakken vlotjes verlopen, want ik heb nog nooit zo hard gestudeerd als gedurende de laatste maand en vooral dan die verschrikkelijke twee weken waarin ik elke dag een examen moest afleggen. Ik ben stiekem wel nieuwsgierig naar mijn resultaten, want pas als ik weet dat het goed is en ik geen enkele vakantietaak heb, kan ik mijn brein in volledige vakantiestemming brengen.

Ik had een leerstofoverzicht gemaakt. Door elk afgelegd proefwerk te doorstrepen kwam het einde in zicht.


Eigenlijk is school nu zo goed als afgelopen. Maandag moet ik mijn boeken binnenbrengen en dinsdag sluiten we met het hele vierde jaar deze 2e graad af. Daarom trekken we naar Oostende! Ik hoop maar dat het weer toelaat om mijn mooiste bikini aan te trekken en in de zon te gaan liggen zodat ik met een bruin tintje naar huis kan keren. Er zullen ook een aantal klas momenten en –activiteiten plaatsvinden, maar de leerkrachten hebben ons beloofd dat we een groot deel van de dag op eigen houtje het mooie Oostende-aan-zee mogen verkennen. Gelukkig maar, want ik ben nu al op zoek naar het beste ijskraampje en de tofste kledingwinkels die je daar kunt vinden. Jammer genoeg is het niet toegestaan om een hotelkamertje te boeken en daar te blijven logeren, want iedereen is verplicht om ’s avonds weer mee met de rest van de vierdejaars naar school te keren. Jullie mogen hier zeker en vast nog een uitgebreid verslag van verwachten. Dinsdag wordt dus de laatste schooluitstap van dit schooljaar. Tenslotte moet ik vrijdag nog naar school toe, in de voormiddag dan nog wel, om mijn rapport te overhandigen en een klassikale rapportbespreking te houden met een laatste klasmoment erbovenop. Het vervelende is dat het oudercontact pas later die dag plaatsvindt. Ik ga dus voortdurend moeten pendelen tussen de school en het thuisfront. 

Ik ben werkelijk dolblij nu ik weer kan beginnen bloggen.


Ik weet dat ik nog steeds niet besef dat dit definitief het einde is van de tweede graad en dat ik volgend jaar over mag naar het 5de jaar, als alles goed is. Volgend jaar wordt de lat heel wat verhoogd, als ik de geruchten over mijn college mag geloven. Ik ga dan ook extra veel van deze zomer van mijn leven genieten, zodat ik er vanaf 1 september meteen in kan vliegen. Uiteraard heb ik de komende twee maanden heel veel tijd om dingen te doen die ik dolgraag doe. Ik moet toegeven dat ik heel wat tijd zal moeten inhalen met mijn lief paardje, aangezien ik daar wegens al dat studeren niet veel tijd voor heb gehad. Iets wat ik absoluut wil verbeteren is mijn blog. Ik kan er eindelijk weer op los typen en ik kan nauwelijks geloven hoe goed het voelt om het toetsenbord weer aan te raken en de woorden uit mijn vingertoppen te laten stromen. Het is fantastisch om dingen te doen die je als prettig ervaart en daar ben ik ongelooflijk dankbaar voor. De camera staat bovendien al klaar, dus jullie mogen een van de dagen een nieuw filmpje verwachten, want ook van filmen is niet zo veel in huis gekomen de laatste weken.

Door al dat leren kan ik een paar uurtjes extra slaap zeker gebruiken. Zwarte koffie is momenteel mijn beste vriend!


Hopelijk kunnen ook jullie met volle teugen van deze vakantie genieten, want iedereen heeft een ontspanning van twee maanden zeker verdiend. Laat je vakantie dan ook absoluut niet kapot gaan wegens een slecht rapport, maar probeer het gewoon te bekijken als een wijze les.

2 opmerkingen: