Pagina's

donderdag 26 juni 2014

Laat verjaardagscadeau: geurpennen

In het begin van dit schooljaar hebben wij met een groepje meisjes uit dezelfde klas afgesproken om elke vrijdagmiddag bij iemand thuis te blijven eten. Behalve dat hebben we ook beslist om een klein feestje te bouwen als een persoon uit ons kliekje jarig is. Daarbij horen uiteraard heel wat slingers, taarten, gekke dansjes en… cadeautjes! Ik ben in januari eindelijk 16 jaar geworden en heb heel wat toffe juweeltjes gekregen. Eén van de meisjes had haar geschenkje die dag niet afgegeven en ik had daar helemaal niet bij stilgestaan. Ik was het rats vergeten, tot ze plots een aantal weken geleden (op de laatste vrijdag voordat de proefwerken zouden beginnen) met een zakje vol snoep voor mijn neus stond te zingen. Ik vond het best leuk om toch nog een cadeautje te krijgen in het midden van het jaar. Als je in december of in januari verjaart, vallen alle feestjes samen en moet je weer een volledig jaar wachten tot je weer cadeaupapier mag verscheuren. Het was dus super om zo laat en zo onverwachts nog iets te krijgen. Ik heb haar dan ook erg hard bedankt.



Ik heb het pakje de hele dag veilig in mijn boekentas bewaard. Je weet maar nooit wie er op de loer staat om een paar snoepjes te stelen. Toen ik in mijn kamer arriveerde en een beetje door het snoep rommelde, vond ik plots nog een doorzichtig pakje. Ik opende het en vond er 10 leuke geurpennen in terug!



Je leest het goed: er staat niet kleurpennen of gelpennen, maar wel geurpennen. Voor de eerste keer heb ik een pakje dunne stiftjes gekregen, waarmee ik bovendien erg nauwkeurig kan tekenen. Ik had het eerst niet door, maar behalve een leuk kleurtje, hebben de stiftjes ook een eigen geurtje gekregen. Deze ruiken één voor één naar een zoete fruitsoort. Zo staat groen voor appel, geel voor banaan, oranje voor appelsien, roze voor aardbei, paars voor druiven en ten slotte blauw voor blauwe bosbesjes. Sommigen ruiken zo lekker dat ik de parfum ervan meteen zou kopen als die ooit verkrijgbaar zou zijn. Ik heb maar zes geurtjes opgenoemd, maar er zitten wel 10 stiftjes in het pakje. Dat komt omdat sommige kleurtjes dubbel aanwezig zijn. Dat vind ik best jammer, want ik krijg van die mooie kleurtjes en lekkere geurtjes maar niet genoeg.



De pennen zelf hebben even tijd nodig om op gang te komen. Enkele kribbeltjes op een apart blad kunnen wonderen doen. De inkt bestaat uit een gelachtige structuur die vergelijkbaar is met die van gelpennen. Het pakje dat ik heb gekregen bestaat uit zes verschillende pastelkleurtjes. Dat is eens iets anders dan altijd maar de basiskleuren van de regenboog. Ik ben een erg grote fan van pastel en vind het dan ook geweldig dat het populair is in de modewereld dit jaar. 



De meeste pennen doen het erg goed op papier, maar het gele en het groene stiftje zijn toch niet erg duidelijk waarneembaar. Ik denk dan ook dat deze mooier tot uiting komen op een donkerdere achtergrond. Ik heb ze dan ook eens getest op mijn hand en daar vallen ze wel erg hard op. De andere kleuren zijn op elke textuur goed zichtbaar en zijn extra goed zichtbaar.



De geuren blijven ook erg lang waarneembaar, al denk ik wel dat ze na een tijdje minder gaan ruiken. Ik ben dan ook van  plan om zuinig te zijn met dit geschenk, zodat ik nog lang kan genieten van mijn lievelingskleurtjes en hun lekkere toegevoegde geurtjes. Knutselen en tekenen met de pennen zou dan ook een prachtig effect geven.



De prijs weet ik niet exact, maar er werd mij verteld dat ze uit de Action komen. In deze winkel ga ik vaak inkopen doen als het op knutsel- en schoolgrief neerkomt. De prijs zal waarschijnlijk niet erg hoog zijn, maar dat doet er helemaal niet toe. Als de kwaliteit meevalt ben ik gelukkig.

1 opmerking:

  1. Heel gaaf! Wat een leuk idee ook om elke vrijdag bij iemand te blijven eten, lijkt me super gezellig, ga ik onthouden! XX Liefs

    BeantwoordenVerwijderen