Pagina's

zondag 1 juni 2014

Photo Diary #6

Volgende week vrijdag begin ik met de proefwerken en dat betekent dat ik volop aan het blokken ben deze dagen. Toch heb ik ook nog plaats gemaakt voor ontspanning en dat was medemogelijk door de twee extra weekenddagen. Donderdag en vrijdag vielen weg, waardoor ik extra veel tijd had.

Het laatste communiefeest is al weer achter de rug. Een vriendin van mijn mama had een zoontje en aangezien er geen limiet was aan mensen die ze mocht uitnodigen, waren wij (met het hele gezin) ook van de partij. Toen ik binnenkwam in de serre waar het feest gehouden werd, had ik de indruk dat het een trouwfeest was, omdat het er zo sjiek en groot uitzag. Ook een aantal andere vriendinnen van ons mama kwamen we tegen en ook hun kinderen mochten mee. Gelukkig ben ik Axelle weer tegengekomen. Ik zie haar hooguit één keer per jaar en ik heb dan ook de hele avond met haar zitten kletsen. Ook het eten was verbluffend. Ik denk dat ik het zo leuk vond dat ik gewoon rats ben vergeten om foto’s te nemen. Enkel de aperitief is in beeld gebracht, maar dat was niets vergeleken met de rest van het eten. Het was niet alleen lekker, maar was ook in gigantische hoeveelheden aanwezig. Ze bleven maar bedienen en zeker met het dessert vergat ik dat ik achteraf een verschrikkelijk schuldgevoel kon krijgen.



Thuis kreeg ik van al dat lekkers maar niet genoeg en heb ik besloten om zelf mijn bakkunsten nog eens boven te halen. Deze keer heb ik geen kant en klare bak mix gebruikt, maar wel mijn favoriete recept uit mijn chocolade kookboekje. Ik vind het vooral overheerlijk dat er binnenin een stukje lopende chocolade zit. Dit is lekker smeuïg wanneer de cakejes nog warm zijn en smelt heerlijk wanneer ze fris uit de ijskast komen. Het hele gezin is er dol op en het enige wat je moet doen is het recept volgen, al doe ik er vaak een beetje extra melk bij.

Ik ben nooit echt een fan geweest van ontbijtgranen, maar een tijdje geleden vond ik plots een doos corn flakes met stukjes pure chocolade. Wat is dat lekker zeg! Bovendien is het helemaal niet zo ongezond als de meeste ontbijtgranen en dat doet met nog eens extra veel genieten. In het begin vond ik nauwelijks stukjes chocolade in de doos en wat ik niet echt tevreden over dit ontbijt. Nu is de zak haast op en blijkbaar zakken de heerlijke stukjes pure chocolade tot helemaal op de bodem. Nu is het uiteraard niet zo gezond meer, maar lekker is het absoluut!



Meestal ga ik met de fiets naar de manege, omdat dat alleen maar goed uitkomt voor mijn lijn. Het is wel jammer dat de manege zo ver van mijn huis verwijderd is, waardoor ik al gauw 70 minuten kwijt ben door er gewoon naartoe te fietsen en weer terug. Daarom stelden mijn ouders voor om mij tijdens de examenperiode vaker weg te brengen met de auto. Soms zit ik daar dan een aantal minuutjes niets te doen in afwachting tot mijn ouders arriveerden. Toen ik naar mijn botten keek, realiseerde ik me dat het echt dringend nodig was om mijn botten te poetsen. Afspoelen, invetten en opblinken: ik heb het allemaal gedaan. Nu zien ze er gloednieuw uit en kan ik weer proper en wel op mijn paard kruipen de volgende keer.
Niet alleen mijn botten verdiende een poetsbeurt, ook mijn paard blonk enorm. Ik heb dan ook mijn tijd genomen om haar eens goed te verwennen. Ze apprecieerde het echt en viel bijna in slaap toen ik met de borstel over haar vacht ging.  Hoe gelukkiger het paardje, hoe verheugder het baasje.



Al dat binnen zitten en studeren doet me zeker geen deugd. Ik heb af en toe eens een beetje beweging nodig en ik vond het dan ook een goed idee om nog eens te gaan joggen, maar toen ik mijn kledingkast opentrok, had ik meteen heel wat minder zin om mij in het openbaar te vertonen. Ik had enkel een paar shortjes ter beschikking die ik eigenlijk gebruikte als pyjama. Mijn sportschoenen lagen nog in mijn locker op school opgeborgen en kon ik dus ook niet gebruiken. Omdat ik de laatste tijd heel wat inspiratie heb opgedaan via Tumblr, leek het mij een goed idee om langs een Nike Store te gaan voor een outfit waarin ik me ten minste op straat kon vertonen. Uiteindelijk heb ik een paar opvallende loopschoenen gekocht en een bijpassend broekje. Een topje en een truitje zal voor de volgende keer zijn, maar opvallen doe ik gegarandeerd.

Deze week hebben we eigenlijk nauwelijks thuis gegeten omdat er steeds weer iets bij kwam. Tijdens het weekend zijn we uitgenodigd door mijn grootouders: zaterdag langs de kant van mijn papa en zondag bij mijn mama’s ouders. Ik vind het altijd leuk om te zien hoe veel plezier je oudere mensen kunt doen door enkel en alleen even te glimlachen en  te vertellen hoe je dag is verlopen. Ook de dessertjes zijn altijd een voordeel en ik laat me dan ook graag verrassen, maar vaak geniet ik zo veel van het hoofdgerecht, dat ik eigenlijk geen plaats meer heb voor het dessert. Wonder boven wonder kan iets zoets er altijd bij!

De volgende weken worden waarschijnlijk saai en staan vooral in het onderwerp leren. Toch is het belangrijk om ook tijdens het blokken voldoende afleiding en ontspanning te hebben. Creatief zijn en zoeken wat de ideale activiteit is om mijn pauzes op te vullen, zal ik dan ook absoluut doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten