Pagina's

dinsdag 3 juni 2014

Review: Kruidvat Hand Therapy Rozen Handcrème

De laatste tijd probeer ik heel wat verschillende handcrèmes uit. Deze keer leek het me leuk om opnieuw een Kruidvat product te reviewen, aangezien ik vaak erg tevreden ben de kwaliteit in vergelijking met de aankoopprijs. Ik heb een tijdje heel erg ruwe handen gehad en dat viel vooral te wijten aan mezelf, omdat ik vaak ging paardrijden zonder handschoenen. Door dagelijks een hydraterende handcrème te gebruiken, voelen mijn handen nu gelukkig weer zacht aan. Om dit resultaat te blijven behouden hou ik geen dag vol zonder een van mijn crèmes.



Eén tube van de Hand Therapy Rozen Handcrème bevat 100 ml product. Dat is op zich niet erg veel, maar het is een prima hoeveelheid om te testen of de crème het wel degelijk doet en bovendien is het handig om mee te nemen in een handtas of zakje. De prijs valt enorm goed mee en bedraagt €2,49. Deze ligt laag, dus de vraag luidt dan automatisch of de crème wel goed werkt. 



De structuur is iets stroperiger dan ik gewoon ben van een handcrème, maar zo heb je ook minder kans dat de tube uitloopt en je het voor niets hebt gekocht. De opening is redelijk nauw, waardoor je steeds kleine hoeveelheden gebruikt en niet meteen een hele klodder op je handen hoeft te smeren. Ik ben dol op bloemetjes en ben dan ook verheugd dat de geur van rozen in de crème is verwerkt. Jammer genoeg vind ik dat er iets aan de geur ontbreekt, omdat hij na een tijdje best wel eentonig word. Waarschijnlijk ben ik meer fan van iets zoeter. Ik  ben dan ook een echte zoetenbek, zowel op vlak van eten als ook op vlak van aroma's in schoonheidsproducten. De geur is in het begin erg opvallend, maar na een tijdje wordt deze subtieler, waardoor ik hem eigenlijk meteen een pak lekkerder vind ruiken.



Het opsmeren verliep zonder enige smospartij. De Rozen Handcrème voelt niet erg vettig aan en is bovendien binnen de minuut ingewerkt (wanneer je niet te veel gebruikt). Dat is voor mij alleen maar een voordeel, want ik kan niet blijven stilzitten en raak verschillende voorwerpen aan. Na een tijdje, wanneer het product volledig is ingewerkt, begin je de werking al duidelijk waar te nemen. Mijn handen voelden meteen een pak zachter aan en de vochtbalans leek al weer helemaal hersteld. Jammer genoeg was dit effect maar van korte duur, want na een poosje was er van de aanwezigheid van deze crème al bijna niets meer te bespeuren. Ook de rozengeur was nog maar zeer vaag waarneembaar. Ik heb de indruk dat hoe vaker je de handcrème gebruikt, hoe langer het effect blijft duren. Meermaals per dag aanbrengen is dus wel vereist om echt iets aan het product te hebben. Gelukkig hoef je dan ook niet veel uit te geven aan een nieuwe tube.

De rozengeur die erin verwerkt zit, is afkomstig van parfum, maar daar heb ik nog nooit last van gehad en dit is dan ook voor mij geen enkel probleem.  Gelukkig zijn er geen parabenen of siliconen aanwezig en dat is dan weer een heel goed teken. Deze twee ingrediënten  moet je zo veel mogelijk proberen vermijden in cosmetica- en verzorgingsproducten. Wetenschappers hebben al aangetoond dat deze stoffen schadelijk kunnen zijn voor onze gezondheid. 



Als je er niet mee inzit om meerdere keren per dag een laagje op je handen aan te brengen, is de Hand Therapy: Rozen Handcrème van Kruidvat zeker geschikt voor jou. Hij plakt niet en voelt niet echt vettig aan, dus van hinder is er ook al geen sprake. Ik ben tevreden over het product, maar vind wel dat de werking  wat langer mag duren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten