Pagina's

dinsdag 24 juni 2014

Review: Nivea essentials Sensitive Dagcrème

Een tijdje geleden waren mijn grootouders eens op bezoek. Ikzelf was toen volop aan het blokken, omdat het gebeuren middenin de examenperiode plaatsvond. Dat vond ik best jammer, want ik zie de ouders van mijn vader niet zo vaak, maar het zijn wel enorm leuke mensen. Uiteraard had ik geen zin om de hele avond op mijn kamer te zitten terwijl de rest vrolijk hun laatste levenservaringen met elkaar deelde. Toen ik uiteindelijk besloot om even te gaan ontspannen, pikte ik al gauw het gespreksonderwerp op. Mijn oma was helemaal op aan het gaan in het onderwerp: dagcrème. Na een lang gesprek, vol waardevolle argumenten, heeft ze mijn mama zo ver kunnen krijgen om mij een dagcrème aan te schaffen. Oma zei dat rimpels krijgen op jonge leeftijd vermeden kan worden door al vroeg gezichtscrèmepjes te beginnen gebruiken.



Ikzelf had al last van een aantal rimpeltjes op mijn voorhoofd. Die waren ontstaan doordat ik als kind bijna continu mijn voorhoofd fronste wanneer iemand iets tegen me zei. Gelukkig ben ik dat nu afgeleerd, want nu vallen ze nog niet zo hard op. Je moet erg goed kijken om deze te kunnen waarnemen. Verder is mijn huid strak en hangt  niet. Toch vind ik dat ik een erg lastig gelaat heb. Mijn hoofd kleurt nogal snel rood en dat kan met foundation verborgen worden, maar tijdens de zomerdagen draag ik liever zo weinig mogelijk make-up. Ten eerste omdat het veel frisser is zonder die dikke laag schmink erop en ten tweede omdat je dan niet bezorgd hoeft te zijn wanneer iemand een verkoelende emmer water over je hoofd gooit. Hoe minder make-up je draagt, hoe minder kans dat het gaat uitlopen. Ik heb niet alleen last van roodheid en een paar fijne rimpeltjes, maar ook van vergrootte poriën die ik vooral heb opgelopen door als jong kind de hele tijd aan mijn acne te prullen met kleine littekentjes als gevolg.



Ik had nog nooit eerder een dagcrème gebruikt, maar stond te popelen om het uit te proberen. Ik verwachtte geen wonderen, maar vind het fijn om met schoonheid en verzorging bezig te zijn en ‘s morgens een extra crèmepje te smeren. Mama heeft de Nivea essentials Sensitive Dagcrème gekocht, omdat ze niet van plan was om er veel geld aan uit te geven, want wie weet zou ik de crème na eenmalig gebruik al weer opbergen omdat het tocht niet helpt. Dat was gelukkig niet het geval, want ik moet eerlijk toegeven dat ik niet meer zonder dagelijkse crème zou kunnen. Het zit nu bij mijn dagelijkse ochtendritueel inbegrepen.



Uiteraard is Nivea essentials Sentisive ontworpen voor mensen met een gevoelige huid. Roodheid hoort daar ook bij, maar eigenlijk heb ik een relatief vette huid en deze dagcrème zou helpen tegen droogheid. Het was dus een risico om deze te gebruiken, want wie weet had mijn huid daar niet zo positief op gereageerd. Bovendien beschikt het product over SPF 15. Dat betekent dat er een Sun Protection Factor van 15 aanwezig is, wat dus wijst op een lichte zonnecrème. Voor mensen die snel verbranden is dit niet voldoende. Smeer dus een laagje zonnecrème bovenop de dagcrème zelf. Het grootste voordeel, dat deze dagcrème zo geschikt maakt, is dat er geen parfum, kleurstoffen of parabenen in verwerkt zitten.



De crème bevind zich in een tube met een volume van 50ml. Dit is niet zo veel inhoud, maar dat maakt het wel makkelijk mee te nemen in je handtas. Bovendien werken crèmes in een tube veel efficiënter en hygiënischer dan crèmes uit een potje. Ook heb je minder kans dat je te veel van het product gebruikt, want door de kleine opening komt de crème geleidelijk aan naar buiten. Omdat er een geur- of kleurstoffen in verwerkt zitten, is het heel erg logisch dat de kleur van het product wit is en dat enkel de geur van de cosmeticaproducten die al ingrediënt dienen, een bijna onopmerkzame geur afscheiden. De structuur is niet te lopend en is gemakkelijk aan te brengen. Het insmeren verloopt zonder sporen, want de crème werkt al snel in en zo heb je er helemaal geen last van. 



Na de crème ongeveer een maand te gebruiken, heb ik af en toe nog eens last van roodheden, maar dat is echt enorm verminderd, wat mij ontzettend blij maakt. Ik heb ook de indruk dat de fijne lijntjes op mijn voorhoofd nog minder goed zichtbaar zijn. Dat had ik niet verwacht, want ik heb namelijk geen intirimpelcrème gebruikt. Dat is mooi meegenomen. Ik moet toegeven dat mijn huid er veel gezonder uitziet. Jammer genoeg kan ik de  Nivea essentials Sensitive Dagcrème niet vergelijken met andere producten, omdat dit de eerst dagcrème is die ik ooit heb gebruikt.



De Nivea essentials Sensitive Dagcrème is gewoon te verkrijgen in de meeste supermarkten en drogisterijen.  Voor €7,99 is deze te koop in de winkel. Ik vind het een mooi prijsje: ideaal om uit te testen.

2 opmerkingen:

  1. Wat een fijne review heb je geschreven Jolien! Zo lekker uitgebreid en het lijkt me ook een onwijs fijne crème ! XX Liefs, Florentine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Florentine, ik gebruik deze crème dan ook elke dag. Misschien probeer ik daarna wel eens een ander product uit, zodat ik ze met elkaar kan vergelijken. Deze dagcrème is de eerste die ik ooit in handen heb gehad en is uitermate geschikt voor een puberhuid. :)

      Verwijderen